Stockholm idag

Var i stockholm idag med min bildklass. Vi var 19 st totalt av alla elever som åkte dit med Rolf och tittade inne på Nationalmuseét. Vi hade en guide som berättade om olika tavlor och så. Efter besöket i Nationalmuseét så tog vi en buss till Sveriges Television. Där visade Rolfs kompis, som jobbardär, oss runt i olika studior som dom spelar in olika program, bl a Babben & Co, Lilla sportspegeln, Parlamentet och Bolibompa.

Fast på Bolibompa fick vi inte gå in och titta eftersom dom spelade in sketcher jus då. Dom höll oxå på att spela in lite inför julkalendern oxå i den första studion där Let´s Dance och Så ska det låta har spelat in. Efter det så fick vi gå in och kika i Rolfs kompis kontor och se hur han arbetade. Han ritar i ett program och ljussätter scenerna och lägger in kameravinklar så som det ska se ut och gör en filmpresentation av det. Vet inte om ni fattar hur jag menar men det var iaf häftigt och det tar en tid att göra allt det där som han gör. Han är förresten scenograf.

Efter att vi var klar på Sveriges Television så tog vi bussen in till stan. Vi käkade på McDonalds jag och mina kompisar, Ravin & Kristin. Efter det så gick vi runt i affärer eftersom Ravin inte har köpt en studentklänning än så vi tittade runt för att se om det fanns nån som hon gillade.

Vid kl.15.00 gick vi tillbaka till Nationalmuseét för att möta Kristins och Ravins kompis Ali. Eftersom jag inte har träffat han tidigare så presenterade vi oss för varandra och sedan gick vi och satte oss vid ett bord och pratade. Ali berättade lite om sig själv och vad hans föräldrar jobbar med.Ravin sa till mig att han jobbar som modell för ett eller flera klädmärken. Kommer dock inte ihåg för vilket/vilka.

När klockan närmade sig efter 17.00 så sa vi hej då till Ali och gick tillbaka till tågstationen eftersom tåget skulle gå 17.44 men vi skulle träffas innan så att läraren skulle ha koll på oss. Kom dit 17.41, vi var dom sista.

På vägen hem i tåget så åt jag kvällsmat som bestod av baguetter som jag hade gjort iordning kvällen före och juice.
Lyssnade även på musik som jag hade på mobilen och kl.20.08 var jag hemma i Borlänge igen.
Det var min dag det :)


Nationalmuseét, Stockholm

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad mysigt det lät :D

Vill också åka iväg någonstans! haha

<3

2009-05-08 @ 16:52:10
URL: http://jjosefinen.blogg.se/
Postat av: Mintis

Lät trevligt!

Skulle också vilja se sveriges television, skulle va intressant :)

2009-05-09 @ 19:39:30
URL: http://miintis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0